KotiMielenkiintoinenMunat on helppo kuoria: mitä kokeneet kotiäidit lisäävät veteen ennen kiehumista

Keitetyt munat – yksi helpoimmista ja herkullisimmista tuotteista pöydässämme.Usein kotiäidit kohtaavat kuitenkin ongelman, kun kuori erottuu huonosti proteiinista, mikä tekee munien puhdistusprosessista todellisen koettelemuksen.

Tähän voi olla monia syitä, ja muutaman lifehackin tunteminen auttaa ratkaisemaan tämän ongelman lopullisesti.Katsotaanpa askel askeleelta, millä toimilla kovaksi keitettyjen munien kuoriminen kuorestaan on helppoa.

Miten keitetyt munat kuoritaan helposti – lifehack:

VAIHE 1 : Ota kananmunat pois jääkaapista etukäteen ja anna niiden lämmetä huoneenlämpöisiksi.

VAIHE 2 : Lämmitä vesi, jossa keität munat, myös huoneenlämpöiseksi.

VAIHE 3 : Laita noin puoli tl ruokasoodaa veteen.ruokasoodaa.

VAIHE 4 : Ravista munia hieman ja upota ne varovasti veteen.Varmista, että vesi peittää munat kahdella sormella eikä ole liian kuumaa, sillä muuten tuote voi haljeta äkillisen lämpötilan muutoksen tai nesteen puutteen vuoksi.

VAIHE 5 : Aseta pannu liedelle ja kypsennä kananmunia tarvittavan ajan.

Yksinkertaisia suosituksia noudattamalla voit välttää keitettyjen munien puhdistukseen liittyvät ongelmat.Tärkeintä – noudata lämpötilaohjelmaa, käytä ruokasoodaa ja älä unohda ravistaa munia hieman ennen keittämistä.Sitten kuori irtoaa proteiinista helposti ja vaivattomasti, ja munien keittämisprosessi muuttuu yhdeksi nautinnoksi.Tarkista ja muista!