KotiMielenkiintoinenMitkä kukat kokeneet puutarhurit istuttavat pääsiäiseksi: muista nämä 5 tyyppiä

Mitkä kukat kokeneet puutarhurit istuttavat pääsiäiseksi: muista nämä 5 tyyppiä

Pääsiäinen, yksi itäisen riitin kristittyjen tärkeimmistä uskonnollisista vapaapäivistä, lähestyy, ja vuonna 2024 kaikki valmistautuvat kohtaamaan sen 5. toukokuuta.Tätä valoisaa juhlaa edeltävänä aikana on täydellinen aika istuttaa kukkia, jotka piristävät puutarhoja ja kukkapenkkejä värikkäillä kukinnoillaan kesäkauden ajaksi.

Huhtikuu on sopiva kuukausi monenlaisten kukkien istuttamiseen, sillä ilman lämpötila lämpenee riittävästi, mikä tarjoaa suotuisat olosuhteet niiden nopealle kasvulle ja kehitykselle.Tässä artikkelissa kerromme suosituksemme suosituista kukkalajeista, jotka on parasta istuttaa huhtikuussa eli ennen pääsiäistä.

Ensinnäkin , makeat herneet ovat ihanteellisia tuoksuvan puutarhan luomiseen.Tämän kukan siemenet on istutettava kosteaan, hyvin ojitettuun ja kompostilla rikastettuun maahan.Älä unohda asentaa tukea, sillä herne tykkää kietoutua erilaisten pintojen ympärille.

Toiseksi puutarhurit suosittelevat nasturtiumin istuttamista.Näiden kukkien siemenet tulisi kylvää aurinkoisille tai osittain varjoisille paikoille, koska ne pitävät auringonvalosta.Mielenkiintoinen seikka on, että nasturtiat ovat syötäviä, ja niiden kirkkaanvärisiä kukkia voidaan lisätä salaatteihin tai käyttää kulinaarisiin tarkoituksiin.

Kolmanneksi , kehäkukkaa ei pidä unohtaa.Näiden värikkäiden kukkien siemeniä voi istuttaa sekä aurinkoisille paikoille että hieman varjoisille paikoille, mutta välttämättä kosteaan ja hyvin ojitettuun maahan.Calendulasta tulee kirkas koriste mihin tahansa kukkapenkkiin talon lähellä.

Neljänneksi auringonkukat auttavat piristämään puutarhaa.Nämä kasvit, joilla on korkeat varret ja kirkkaankeltaiset kukinnot, on istutettava hedelmälliseen maaperään, jotta ne saavat kasvuunsa tarvitsemansa ravinteet.

Viidenneksi , yksi ihanteellinen valinta huhtikuussa istutettavaksi ovat cosmeat.Nämä päivänkakkaran kaltaiset kukat ovat helppoja kasvattaa ja kukkivat runsaasti eri kirkkaissa sävyissä.Kylvä vain cosmean siemeniä hyvin ojitettuun maahan aurinkoiselle paikalle, ja ne kukkivat kesällä houkutellen perhosia ja mehiläisiä puutarhaan.

Pääsiäinen – on henkisen uudistumisen ja ilon aikaa, ja mikä olisikaan parempi tapa kuvastaa tätä juhlaa kuin kirkkaat, tuoksuvat kukat, jotka koristavat puutarhoja ja kukkapenkkejä? Seuraamalla puutarhureiden neuvoja ja istuttamalla huhtikuussa kosmoksia, auringonkukkia, kehäkukkia, nasturtiumia ja herneitä voit luoda kodin ympärille kauniin ja harmonisen ilmapiirin.Olkoon näistä kukista uudestisyntymisen ja ilon symboli, jotka kirkkailla kukillaan ja tuoksuillaan muistuttavat meitä pääsiäisen suuresta juhlasta!