KotiDIY-temputMiten pidät kirjeenvaihtotietosi yksityisinä: vain yksi ominaisuus voi auttaa

Miten pidät kirjeenvaihtotietosi yksityisinä: vain yksi ominaisuus voi auttaa

Monet ihmiset ovat tottuneet tuntemaan olonsa turvalliseksi julkaisemalla luottamuksellisia tietoja kirjeenvaihdossa tuttaviensa kanssa.Jos he kuitenkin säilyttävät tällaisia tietoja keskustelupalstoilla, he voivat joutua huijareiden uhriksi esimerkiksi laitteidensa kadotessa.Seuraavassa tarkastellaan, miten voit suojata tietosi kirjeenvaihdossa entistä paremmin.

Tyypillisesti verkkorikolliset ottavat kohteekseen taloudellisia tietoja, pankkikorttitietoja, kirjautumistunnuksia ja salasanoja eri tileiltä.Kun rikolliset saavat ne haltuunsa, he voivat varastaa rahaa, hakea luottoa tai tehdä ostoksia puolestasi.

Pääsy kirjeenvaihtoon on erityisen vaarallista.Huijarit voivat kiristää uhria tai levittää henkilökohtaisia tietoja.Tähän liittyy maineriski ja se voi aiheuttaa vakavaa vahinkoa.Nykyään suosituissa viestintäsovelluksissa on monia hyödyllisiä ominaisuuksia, joilla varmistetaan viestinnän yksityisyys, ja yksi niistä on automaattisesti katoavat viestit.

Tällainen viestien katoamismahdollisuus on saatavilla suositussa viestinvälittäjässä Rakuten Viberissä.Näin ollen henkilökohtaisissa ja ryhmäkeskusteluissa voit asettaa ajastimen, jonka jälkeen kirjeenvaihto poistetaan kirjeenvaihdon osallistujien laitteista.Jos keskustelukumppanisi tai joku ryhmäkeskustelun osallistujista ottaa kuvakaappauksen tällaisesta katoavasta viestistä, messenger ilmoittaa siitä sinulle.

Miten se toimii Rakuten Viberissä :

Valitse chat-tiedot ja -asetukset sisältävässä näytössä (sekä yksityis- että ryhmäkeskustelu) ’Viestejä katoamassa’ -vaihtoehto (jossa on ’Ajastin’-kuvake) ja aseta haluamasi viestin poistoaika – 10 sekuntia / 1 minuutti / 1 tunti / 1 päivä.Automaattinen lähtölaskenta viestin poistamiseen alkaa heti, kun vastaanottaja näkee viestin.

Päivitä myös säännöllisesti kaikki laitteissasi käyttämäsi ohjelmistot, käytä vahvoja salasanoja, virustorjuntaa ja varmista, että käytät kaksitekijätodennusta kirjautuessasi tileillesi.Nämä yksinkertaiset toimenpiteet parantavat myös tietojesi suojaa verkkopetoksilta.