KotiMielenkiintoinenMilloin on paras aika istuttaa tomaatin taimet: kokeneet puutarhurit ovat nimenneet optimaaliset...

Milloin on paras aika istuttaa tomaatin taimet: kokeneet puutarhurit ovat nimenneet optimaaliset ehdot

Tomaattien kasvattaminen alkaa taimien istuttamisesta.Siementen oikeasta kylvöajankohdasta ja taimien jatkohoidosta riippuu näiden suosikkivihannesten tuleva sato.Jotta saat vahvat ja terveet kasvit, jotka voivat antaa runsaan sadon mehukkaita hedelmiä, sinun on tiedettävä kaikki tomaatin taimien kasvattamisen hienoudet.

Ensinnäkin , määritä optimaalinen kylvöaika.Siemenet kylvetään 50-60 päivää ennen suunniteltua taimien istutusta avomaalle, joka on yleensä maalis-huhtikuussa.Ota huomioon alueesi ilmasto ja viimeisen pakkasen ajankohta.

Toiseksi valmistele siemenet kylvöä varten.Desinfioi ne mangaaniliuoksella tai erityisellä tuotteella.Liota niitä sitten 24 tuntia lämpimässä vedessä tai kasvustimulaattorissa, jotta ne turpoavat.

Kolmanneksi kylvä siemenet hedelmälliseen kevyeen multaan tai erityiseen mullan sekoitukseen 1-1,5 cm:n syvyyteen 2-3 cm:n välein.Peitä siemenet kelmulla kasvihuoneilmiön aikaansaamiseksi.

Neljänneksi, anna taimille asianmukaista hoitoa.Poista kalvo itämisen jälkeen ja siirrä taimet hyvin valaistuun paikkaan välttäen maan kuivumista ja liikakastelua.

Viidenneksi poimi taimet 2-3 viikon iässä ja siirrä ne erillisiin ruukkuihin, jotta juuret kehittyisivät paremmin.

Kuudenneksi, 10-14 päivää ennen istutusta, koveta taimet vähitellen viemällä ne ulos yhä pidemmäksi ajaksi.

Kun noudatat kaikkia tomaatin taimien kylvöön, hoitoon ja kovettumiseen liittyviä hienouksia, saat terveet taimet, jotka ovat valmiita istutettavaksi avomaalle.Tukevat kasvit sietävät helpommin epäsuotuisia olosuhteita ja tuottavat runsaan sadon maukkaita ja mehukkaita hedelmiä.Kärsivällisyys ja huolellinen hoito ovat avain siihen, että saat tontillesi ylellisiä tomaattipensaita!