KotiMielenkiintoinenÄlä heitä muovipulloja pois: kokeile näitä 7 käyttötarkoitusta kotona ja maaseudulla

Muovipulloista on tullut olennainen osa elämäämme, mutta käytön jälkeen ne päätyvät usein roskiin ja saastuttavat ympäristöä.Miljoonia tonneja muovia päätyy vuosittain maailman meriin, mikä aiheuttaa korjaamatonta vahinkoa meren eliöstölle.

Tämä ongelma voidaan kuitenkin ratkaista pienellä luovuudella ja säästäväisyydellä.Muovipullojen kierrättäminen ei ainoastaan auta pelastamaan luontoa, vaan voit myös luoda omin käsin hyödyllisiä ja kauniita asioita kotiin.

Ensinnäkin voit tehdä muovipulloista omaperäisiä maljakoita ja kukkaruukkuja.Leikkaa pullo kahtia, koristele se makusi mukaan ja voila tyylikäs ja ympäristöystävällinen sisustus on valmis!

Toiseksi, muovipullot ovat loistavia taimiruukkuja.Leikkaa ne vain kahtia ja tee valutusreiät.

Kolmanneksi, älkää heittäkö pois muovipullojen korkkeja – niistä saa loistavia kuumia alustoja.Liimaa ne yhteen ja maalaa ne lempivärilläsi.

Neljänneksi, muovipullot ovat ihanteellinen materiaali pystypuutarhojen luomiseen.Poraa niihin reikiä, täytä ne mullalla ja istuta tuoksuvia yrttejä tai kukkia.

Viidenneksi, kutokaa omaperäisiä mattoja tai hattuja pulloista leikatuista suikaleista.Tämä toiminta kiehtoo aikuisten lisäksi myös lapsia.

Kuudenneksi, kolmiulotteiset pullot voivat olla pohjana mielikuvituksellisille lampuille tai lampunvarjostimille.Koristele ne mieleiseksesi ja nauti pehmeästä hajavalosta.

Seitsemänneksi, pullot ovat loistavia lintujen syöttölaitteita.Leikkaa niihin reikiä ja ripusta ne pihalla olevaan puuhun.

Muovipullot eivät välttämättä ole roskia, vaan arvokkaita materiaaleja luovuuden ja luonnon kunnioittamisen kannalta.Avaa mielikuvituksesi, ja tavallisista pulloista voi tehdä tyylikkäitä sisustusesineitä, puutarhatyökaluja tai lasten leluja.

Älä myöskään unohda kierrättää muovia.Lajittele pullot tyypeittäin ja vie ne keräyspisteeseen teollista kierrätystä varten.Jokainen askel kohti tietoista elämää vähentää planeettaan kohdistuvia ympäristövaikutuksia!