KotiMielenkiintoinenKokeneiden kuljettajien salaisuudet: 5 tärkeää elämänohjetta jokaiselle autoilijalle

Autolla ajaminen on näennäisen yksinkertainen prosessi, mutta vaatii huomion kiinnittämistä moniin yksityiskohtiin turvallisuuden ja mukavuuden varmistamiseksi.Autokouluissa opetetaan ajamisen perusasiat, mutta on monia hyödyllisiä niksejä, joista opettajat eivät kerro.

Olemme keränneet viisi hengenpelastusvinkkiä, jotka voivat helpottaa merkittävästi jokaisen auton omistajan elämää ja tehdä ajamisesta miellyttävää sekä kuljettajalle että matkustajille.Näiden vinkkien avulla vältät ikkunoiden huurtumisen, helpotat öljyn täyttöä, suojaat autoa naarmuilta pysäköitäessä ja helpotat sisätilojen puhdistusta.

Ensinnäkin, jotta ikkunat eivät huurtuisi märällä säällä, käytä universaalia imeytysainetta – silikageeliä.Aseta pari annospussia tätä ainetta, jota on usein kenkäpakkauksissa, kojelaudalle tuulilasin viereen.Silikageeli imee kosteutta luotettavasti ja estää kondensiopisaroiden muodostumisen ikkunoihin.Kun pussit kastuvat, ne voidaan joko korvata kuivilla tai aktivoida uudelleen kuivaamalla ne.

Toiseksi moottoriöljyn täyttöä voidaan yksinkertaistaa mahdollisimman paljon käyttämällä tavallista ruuvimeisseliä erityissuppilon sijasta.Aseta ruuvimeisseli öljyntäyttöaukkoon hieman vinossa ja kaada öljy varovasti suoraan tankoon.Tämä menetelmä on paljon kätevämpi kuin suppilon käyttäminen, erityisesti silloin, kun konepellin alla on vähän tilaa.

Kolmanneksi auton ovet voivat jättää naarmuja ja lommoja, kun ne avataan huolimattomasti naapuriautoihin.Tämä voidaan välttää itseliimautuvalla pehmeällä teipillä , joka kiinnitetään ovien ympärille.Jos auto joutuu kosketuksiin toisen auton kanssa, tällainen teippi vähentää huomattavasti maalipinnan vaurioitumisen riskiä.

Neljänneksi, sisätilojen puhdistamiseen vaikeasti saavutettavissa paikoissa WC-paperirullan hylsy toimii täydellisesti.Laita holkki imurin letkuun ja taivuta toinen pää haluttuun kulmaan.Näin voit helposti imuroida kapeat raot ja nurkat, joihin tavalliset suuttimet eivät mahdu.

Viidenneksi voit nopeasti puhdistaa lian ja raidat ohjauspyörästä tai muovikoristeista lasten limalelulla.Sen liukas pehmeä pinta kerää ja poistaa lian tehokkaasti ilman, että puhdistettava pinta naarmuuntuu.Pyyhi vain haluttu alue liukastimella ja poista se sekä siihen tarttuneet hiukkaset.

Tehokas ajaminen vaatii huomiota yksityiskohtiin – monet hyödylliset niksit, jotka helpottavat kuljettajien elämää, jäävät autokoulujen ulkopuolelle.Ole varovainen!