KotiMielenkiintoinenPorkkanat säilyvät jopa 6 kuukautta: muista tämä vihannesten säilytyksen salaisuus

Tuoreet porkkanat ovat helppoja, mutta pitkäaikaiseen säilytykseen liittyy haasteita.Jotta tämä terveellinen juureksesi säilyisi mahdollisimman pitkään, sinun on noudatettava tiettyjä ohjeita.

Ensinnäkin porkkanoiden paras korjuuajankohta on loppusyksy, jolloin ne ovat mahdollisimman kypsiä ja täynnä ravintoaineita.

Toiseksi, poimimisen jälkeen porkkanat kuoritaan huolellisesti maasta ja huuhdellaan viileässä vedessä.Leikkaa lehdet pois ja jätä vain lyhyet pyrstöt kosteuden haihtumisen estämiseksi.

Kolmanneksi tärkeintä on säilyttää porkkanat muovipusseissa, joissa on pieniä reikiä ilmankiertoa varten.Näin vihannekset voivat hengittää ja estää tiivistymistä ja homehtumista.

Neljäs , tarkista porkkanat säännöllisesti varastoinnin aikana.Jos havaitset mätää tai hometta, poista kyseiset vihannekset välittömästi, sillä muuten ne ’tappavat’ loput.

Viidenneksi, tämä varastointitapa on tehokas kaikkina vuodenaikoina.Vaikka porkkanat olisi varastoitu väärin keväällä, ne voidaan huolellisen tarkastuksen jälkeen siirtää erikoispusseihin.

Näiden yksinkertaisten sääntöjen noudattaminen auttaa pitämään porkkanat maukkaina ja tuoreina monta kuukautta.Pienellä kärsivällisyydellä ja huolellisuudella voit nauttia tämän juureksen terveyshyödyistä ympäri vuoden.