KotiMielenkiintoinenKyljykset ovat tavallista mehukkaampia: muista tämä resepti kivennäisvedellä keittämiseen

Leikkeleet – ovat jokaisen ruokapöydän vertaansa vailla oleva koriste.Niiden herkkä maku ja tuoksu yhdistyvät täydellisesti erilaisiin lisukkeisiin, vihanneksiin ja salaatteihin.Lisäksi leikkeleet voivat toimia myös itsenäisenä ruokalajina.

Valmistuksen näennäisestä yksinkertaisuudesta huolimatta kotiäidit kohtaavat joskus lopputuotteen kuivuuden ja jäykkyyden ongelman.Kokeneet kokit tietävät kuitenkin salaisuuden, miten tämä epämiellyttävä ilmiö voidaan estää käyttämällä tavallista hiilihapotettua kivennäisvettä.

Ensinnäkin , on suositeltavaa käyttää voimakkaasti hiilihapotettua kivennäisvettä mehukkaiden ja ilmavien leikkeleiden valmistukseen.On kuitenkin tärkeää, ettei liioittele – 0,6-0,7 kg jauhelihaa varten riittää vain 100 ml vettä.

Toiseksi on suositeltavaa sekoittaa kivennäisvesi mausteiden ja pienen sitruunamehun kanssa ennen jauhelihaan lisäämistä.Tämän aromaattisen seoksen on annettava imeytyä hetken aikaa, jotta makuja saadaan paremmin esiin.

Kolmanneksi kuohuvesi auttaa porsaanleikkeitä säilyttämään mehukkuutensa ja murean rakenteensa lämpökäsittelyn jälkeenkin.Veden sisältämä hiilidioksidi edistää ilmakuplien muodostumista jauhelihaan, mikä tekee valmiista ruoasta ilmavamman ja pehmeämmän.

Neljänneksi kivennäisveden käyttö mahdollistaa myös huomattavan säästön paistamiseen tarvittavan rasvan määrässä.Koska ne ovat mehukkaita, ne eivät tartu pannuun eivätkä vaadi paljon öljyä.

Muista: kuohuvan kivennäisveden lisääminen jauhelihapulliin – on helppo ja edullinen tapa saavuttaa upeita tuloksia.Leikkeleistä tulee mureita, mehukkaita ja maukkaita, eikä niiden valmistaminen vaadi paljon aikaa ja vaivaa.Älä pelkää kokeilla erilaisia mausteita ja lisäaineita uusien ja uusien makuyhdistelmien luomiseksi.Hyvää ruokahalua!