KotiMielenkiintoinenPannu hankautuu pois muutamassa minuutissa: muista tämä menetelmä puhdistaa pyykkisaippualla

Kodinhoidon maailmassa on monia epäsovinnaisia ja luovia ratkaisuja, jotka tuottavat erinomaisia tuloksia ilman kalliita ja usein haitallisia kemikaaleja.

Yksi näistä salaisuuksista on epätavallinen tapa käyttää tavallista pyykkisaippuaa – sen ’paistaminen’ paistinpannulla.Tällä yksinkertaisella mutta tehokkaalla menetelmällä voidaan palauttaa astioiden alkuperäinen kiilto ja puhtaus ja päästä eroon sitkeästä liasta ja noesta.

VAIHE 1 : Valmistele tarvittavat välineet: hieno raastin ja jäykkä sieni.On myös suositeltavaa käyttää käsineitä käsien suojaamiseksi.Raasta pyykkisaippua raastimella ja levitä lastut tasaisesti kattilan pohjalle.Täytä se sitten varovasti vedellä niin, että saippualastut peittyvät kokonaan.

VAIHE 2 : Laita pannu keskilämmölle ja ole kärsivällinen.Seuraa prosessia ja odota, että saippua ja vesi muuttuvat homogeeniseksi, paksuksi saippuamassaksi.Tämä vaihe voi kestää noin 10 minuuttia.Kun seos paistuu, kasta sieni syntyneeseen liuokseen ja pyyhi pannun sivut perusteellisesti.

VAIHE 3 : Kun pannu on ’paistettu’, anna sen jäähtyä hieman ja siirry viimeiseen puhdistusvaiheeseen.Pese pannu saippualiuoksella sienen jäykällä puolella kiinnittäen erityistä huomiota sitkeään likaan ja likaan.

Muista, että pyykkisaippua on yleinen apu paitsi astioiden puhdistamiseen.Sillä voidaan poistaa itsepäisiä tahroja, epämiellyttäviä hajuja ja jopa torjua hometta.

Nyt tiedät, että pyykkisaippuan paistaminen pannulla on innovatiivinen ja ympäristöystävällinen tapa pitää keittiösi puhtaana ja siistinä.Tämän yksinkertaisen mutta tehokkaan menetelmän avulla pääset eroon sitkeästä liasta ilman haitallisia kemikaaleja.Kokeile itse!