KotiMielenkiintoinenNäin kokeneet puutarhurit torjuvat tuholaisia: istuta nämä 4 hyönteisiä vihaavaa kasvia

Mikään ei pilaa kesälomaa niin kuin ärsyttävät hyönteistuholaiset.Hyttyset, kärpäset, kirput ja muut ötökät eivät ainoastaan ärsytä sinua puremillaan, vaan ne voivat myös levittää erilaisia tauteja.Niitä ei ole helppo karkottaa kemiallisilla karkotteilla, ja monet ihmiset pelkäävät käyttää tällaisia keinoja.

On kuitenkin olemassa luonnollinen ja turvallinen tapa päästä eroon kutsumattomista vieraista tontillasi – dacha-kasveista, joilla on pistävä aromi.

Ensinnäkin laventeli ei ainoastaan anna kodillesi ainutlaatuista tuoksua, vaan myös karkottaa tehokkaasti hyttysiä, kärpäsiä ja kirppuja.Laita sitä ruukkuihin kaikkialle.

Toiseksi, istuta mausteista basilikaa maljakoita istuinalueen lähelle.Sen tuoksu karkottaa hyttyset ja kääpiöt taatusti, ja voit halutessasi käyttää lehtiä myös kulinaarisiin tarkoituksiin.

Kolmanneksi, istuta samettikasveja polkujen varsille ja ruusujen viereen.Niiden tuoksuvat kukat eivät ainoastaan kaunista puutarhaa, vaan myös karkottavat hyttysiä, sääskiä ja suojaavat ruusuja kirvoja vastaan.

Neljänneksi, aseta krysanteemikimppuja taloon sohvien ja sänkyjen lähelle – tämä auttaa pääsemään eroon kirppuista ja luteista.

Viidenneksi voit infusoida basilikan, mintun tai muiden mausteyrttien lehtiä kiehuvaan veteen ja suihkuttaa huonekaluja ja ikkunoita tällä liuoksella – hyönteiset eivät pidä pistävästä hajusta.

Näitä yksinkertaisia suosituksia noudattamalla voit luoda puutarhatontillesi ja taloosi todellisen tuoksuvan esteen erilaisille loisille.Sinun ei enää tarvitse pelätä puremia tai käyttää haitallisia kemikaaleja.Nauti mukavasta lomasta luonnossa tuoksuvien kasvien ympäröimänä!